Prāmju satiksmi starp Ventspili un Sāremā cer atjaunot 2019.gada sezonā

Šodien, 13.jūnijā, Ventspils brīvostas pārvaldē ieradās Sāremā pašvaldības delegācija ar Sāremā pašvaldības mēru Madis Kallas priekšgalā, lai ar Ventspils pašvaldības un brīvostas pārstāvjiem pārrunātu paveikto prāmju satiksmes atjaunošanā un vienotos par tālākajiem darbiem. Abu pušu vēlme ir atjaunot prāmju satiksmi 2019.gada tūrisma sezonā.

Sāremā pašvaldības mērs Madis Kallas vizītē Ventspilī bija pirmo reizi un apliecināja, ka ne tikai Sāremā pašvaldībai, bet arī Igaunijas valstij prāmju līnija starp Sāremā un Latviju ir ļoti svarīga. “Tas ir gan goda jautājums, gan ļoti svarīgs aspekts reģionu tūrisma attīstībai,” pauda Sāremā pārstāvji.  Ar Sāremā pašvaldības vadītāju un Mintu ostas pārstāvjiem Ventspilī tikās Ventspils pilsētas domes priekšsēdētāja 1.vietnieks Jānis Vītoliņš un Ventspils brīvostas pārvaldes vadība.

Galvenais jautājums, kas jāatrisina, lai līnija varētu darboties, ir līnijai piemērota prāmja atrašana. Arī šīsdienas tikšanās reizē šim jautājumam tika veltīta lielākā uzmanība. Abas puses bija vienisprātis, ka ātrākais, kad prāmju satiksmi teorētiski varētu atjaunot ir 2019.gada maijs jeb nākamā tūrisma sezona, uz šādu mērķi arī nolemts tālāk strādāt Sāremā un Ventspils kopīgajā darba grupā.

Lai gan apritējis jau gandrīz 10 gadu, kopš līnija Ventspils – Mintu (Sāremā)  ir slēgta, gan Igaunijas, gan Latvijas pusē šo prāmi aizvien atceras, un pašvaldības pārstāvji vairākkārt saņēmuši iedzīvotāju jautājumus par iespējām līnijas darbību atjaunot. 

Prāmis līnijā Ventspils – Mintu  kursēja no 2005.līdz 2008.gadam. Šajā laikā ar 300-vietīgo prāmi “Scania” izbrauca gandrīz 60 000 pasažieru. Kad ekonomiskās krīzes iespaidā 2008.gadā "Saaremaa Laevakompanii" meitas uzņēmums "SSC Ferries" izvēlējās līniju slēgt. Pēc līnijas slēgšanas brīvostas pārvalde sadarbībā ar Sāremā pašvaldību vairākkārt centās īstenot kopprojektus līnijas  atjaunošanai, taču tā arī nevienu no prāmju kompānijām ieinteresēt neizdevās, arī neskatoties uz savulaik brīvostas piesaistīto ES līdzfinansējumu līnijas iespējamajai atjaunošanai.