Vai varētu būt tā..?

Vai varētu būt tā, ka ir sākušās intensīvas priekšvēlēšanu kampaņas, kurās visi līdzekļi ir labi, lai sasniegtu mērķi? Ventspils brīvostas pārvalde nespriedīs kā varētu būt, bet gan pavēstīs faktus par 12.piestātni.

Par piestātnes stiprību

Daļa no piestātnes ir izbūvēta teritorijā, kas ir atkarota no upes, tādēļ būvniecības vietā tika izcelti 27 tūkstoši kubikmetrus grunts, kas tika nomainīta pret smilšu, grants, šķembu, ģeorežģu un ģeotekstila pīrāgu, sagatavotu pēc speciālas tehnoloģijas, kas nodrošina lielu nestspēju. Diemžēl nekur pasaulē nav iespējams ar mehāniskiem blietēšanas paņēmieniem panākt to, ko izdara laiks. Grunts lēnām sēžas - līdz tiek izspiests viss ūdens no zemākiem grunts slāņiem – tas ir dabisks process, kas tiek paredzēts veidojot hidrobūves. Tikai tad, kad grunts nosēdumi attiecīgajās zonās ir beigušies, var veikt kosmētiskos seguma atjaunošanas darbus, ja tādi nepieciešami. 12.piestātne ir izbūvēta pēc augstākajiem standartiem, tai skaitā piestātnes kordona līniju notur enkursiena no metāla caurulēm, kas iedzītas 37 metru dziļumā, un betona enkuru balsts. Nesošās konstrukcijas tiek uzraudzītas un neprasa nekādus papildus stabilizācijas darbus, kā arī piestātnei nav nekādi ekspluatācijas ierobežojumi. 

Par Eiropas Savienības atbalstu  

12.piestātne tika uzbūvēta balstoties uz projekta pieteikumu, kas tika iesniegts un skaņots daudzu mēnešu garumā ne tikai Satiksmes ministrijā, bet arī Eiropas komisijā, kas lēma par šī projekta tālāku virzību. Projekts tika atbalstīts un īstenots “Ventspils brīvostas infrastruktūras attīstība” ietvaros, ko līdzfinansēja Eiropas Savienības Kohēzijas fonds.

SIA “Eurohome Latvia”, 12.piestātnes nomnieks, 2016.gadā pārkrāva 341 000 tonnas, savukārt 2017.gadā 632 000 tonnas. Nomniekam nav nekādu parādu attiecībā pret Ventspils brīvostas pārvaldi.