- Valde
- Valdes sēdes lēmumi
- 2025.gada 10.jūnijs
- 2025.gada 26.maijs
- 2025.gada 14.maijs
- 2025.gada 10.maijs
- 2025.gada 8.maijs
- 2025.gada 22.aprīlis
- 2025. gada 4.aprīlis
- 2025.gada 14.marts
- 2025.gada 29.janvāris
- 2025. gada 16.janvāris
- 2025.gada 7.janvāris
- 2024.gada 20.decembris
- 2024.gada 16.decembris
- 2024.gada 26.novembris
- 2024.gada 13.novembris
- 2024.gada 12.novembris
- 2024.gada 5.novembris
- 2024.gada 31.oktobris
- 2024.gada 18.oktobris
- 2024.gada 9.septembris
- 2024.gada 5.septembris
- 2024.gada 28.augusts
- 2024. gada 15.augusts
- 2024.gada 7.augusts
- 2024.gada 6.augusts
- 2024.gada 31.jūlijs
- 2024.gada 18.jūnija
- 2024.gada 14.jūnijs
- 2024.gada 13.jūnijs
- 2024.gada 16.maijs
- 2024.gada 30.aprīlis
- 2024.gada 23.aprīlis
- 2024.gada 13.marts
- 2024.gada 28.februāris
- 2024.gada 16.februāris
- 2024.gada 31.janvāris
- 2024.gada 18.janvāris
- 2023.gada 27.decembris
- 2023.gada 19.decembris
- 2023.gada 7.decembris
- 2023.gada 29.novembris
- 2023.gada 8.novembris
- 2023.gada 25.oktobris
- 2023.gada 11.oktobris
- 2023.gada 3.oktobris
- 2023.gada 27.septembris
- 2023.gada 11.septembris
- 2023.gada 30.augusts
- 2023.gada 26.jūlijs
- 2023.gada 7.jūnijs
- 2023.gada 31.maijs
- 2023.gada 5.maijs
- 2023.gada 25.aprīlis
- 2023.gada 19.aprīlis
- 2023.gada 24.marts
- 2023.gada 14.marts
- 2023.gada 16.februāris
- 2023.gada 9.februāris
- 2023.gada 25.janvāris
- 2023.gada 13.janvāris
- 2023.gada 6.janvāris
- 2022.gada 29.decembris
- 2022.gada 28.decembris
- 2022.gada 27.decembris
- 2022.gada 16.decembris
- 2022.gada 2.decembris
- 2022.gada 30.novembris
- 2022.gada 29.novembris
- 2022.gada 2.novembris
- 2022.gada 26.oktobris
- 2022.gada 10.oktobris
- 2022.gada 28.septembris
- 2022.gada 19.septembris
- 2022.gada 31.augusts
- 2022.gada 28.jūlijs
- 2022.gada 27.jūlijs
- 2022.gada 29.jūnijs
- 2022.gada 9.maijs
- 2022.gada 27.aprīlis
- 2022.gada 20.aprīlis
- 2022.gada 6.aprīlis
- 2022.gada 7.marts
- 2022.gada 25.februāris
- 2022.gada 23.februāris
- 2022.gada 26.janvāris
- 2022.gada 17.janvāris
- 2022.gada 14.janvāris
- 2021.gada 29.decembris
- 2021.gada 30.novembris
- 2021.gada 27.oktobris
- 2021.gada 29.septembris
- 2021.gada 13.septembris
- 2021.gada 18.augusts
- 2021.gada 4.augusts
- 2021.gada 28.jūlijs
- 2021.gada 8.jūlijs
- 2021.gada 18.maijs
- 2021.gada 12.maijs
- 2021.gada 28.aprīlis
- 2021.gada 3.marts
- 2021.gada 24.februāris
- 2021.gada 27.janvāris
- 2020.gada 29.decembris
- 2020.gada 20.novembris
- 2020.gada 16.oktobris
- 2020.gada 15.oktobris
- 2020.gada 6.oktobris
- 2020.gada 6.oktobris
- 2020.gada 2.oktobris
- 2020.gada 1.oktobris
- 2020.gada 28.septembris
- 2020.gada 28.septembris
- 2020.gada 21.augusts
- 2020.gada 4.augusts
- 2020.gada 15.jūlijs
- 2020.gada 13.jūnijs
- 2020.gada 22.maijs
- 2020.gada 8.maijs
- 2020.gada 24.aprīlis
- 2020.gada 2.aprīlis
- 2020.gada 30.marts
- 2020.gada 25.marts
- 2020.gada 20.marts
- 2020.gada 16.marts
- 2020.gada 21.februāris
- Valdes sēdes lēmumi
- Pārvaldes struktūra
- Publiskie iepirkumi
- Izsoles
- Finanšu informācija un darbības rādītāji
- Piešķirtie nodokļu atvieglojumi
- Piešķirtie nomas maksas atvieglojumi
- Karjeras un prakses iespējas
- Īpašumi
- Brīvie zemes gabali nomai
- ES projekti
- Projekts "VBP/vēsturiski piesārņoto vietu sanācija"
- Projekts "Degradētās teritorijas atjaunošana Pārventas industriālajā zonā Ventspilī"
- Projekts "Degradētās teritorijas atjaunošana Ganību ielas industriālajā zonā Ventspilī"
- Projekts "Ventspils brīvostas hidrotehnisko būvju pārbūve un atjaunošana"
- Projekts „Industriālais mantojums”
- Ražošanas ēkas celtniecība Ganību ielā 103
- Ražošanas ēkas Nr.7. Būvniecība Ventspils Augsto tehnoloģiju parkā
- Pievadceļu attīstība Ventspils Brīvostas teritorijā esošajiem termināļiem un industriālajām zonām
- Ražošanas ēkas Nr.6 būvniecība Ventspils Augsto tehnoloģiju parkā
- Elektronikas centra ražošanas ēkas būvniecība Ventspilī
- Tehnoloģiju centra ražošanas ēkas būvniecība Ventspilī
- Ventspils ostas Ventas upes krasta nostiprinājuma - piestātņu Nr.2 un Nr.3 pastiprināšana
- Pievadceļi Ventspils brīvostas teritorijā esošajiem termināļiem un industriālajām zonām
- Ventspils brīvostas infrastruktūras attīstība
- Amber Coast Logistics
- Ventspils brīvostas sauskravu termināļa būvniecība
- Starptautiskās konkurētspējas veicināšana
- Kosmosa tehnoloģiju un pakalpojumu klastera attīstība 2012-2015
- Ārējo tirgu apgūšana – ārējais mārketings
- Dronu pilotēšana
- Personu datu apstrāde un aizsardzība
- Trauksmes celšana
- Dokumenti lejupielādei
- Sazinieties ar mums!
Trauksmes celšana
Trauksmes celšana – iespēja ikvienam veicināt likumīgu, godprātīgu, atklātu un pārredzamu iestādes darbību, izmantojot tiesības brīvi paust savu viedokli.
Trauksmes celšanas likums palīdz Latvijas iedzīvotājiem novērst pārkāpumus un kaitējumu sabiedrības interesēm, vienlaikus aizsargājot trauksmes cēlējus no nelabvēlīgām sekām. No 2022. gada 4. februāra Latvijā spēkā ir jauns Trauksmes celšanas likums, kas pārņem ES Trauksmes cēlēju direktīvu, pilnveidojot līdzšinējo pieeju.
Kas ir trauksmes cēlējs?
Trauksmes cēlējs – fiziskā persona, kura sniedz informāciju par iespējamu pārkāpumu, kas var kaitēt sabiedrības interesēm, ja persona šo informāciju uzskata par patiesu un tā gūta, veicot darba pienākumus vai dibinot tiesiskās attiecības, kas saistītas ar darba pienākumu veikšanu, vai esot praksē, un kurai šīs informācijas sniegšanas dēļ varētu tikt radītas nelabvēlīgas sekas.
Par kādiem pārkāpumiem var celt trauksmi?
Likums nosaka, ka trauksmi var celt par jebkuru pārkāpumu, kas kaitē sabiedrības interesēm, īpaši par pārkāpumiem šādās jomās:
- amatpersonu bezdarbība, nolaidība, dienesta stāvokļa ļaunprātīga izmantošana vai cita prettiesiska darbība;
- korupcija, kā arī politisko organizāciju (partiju) un to apvienību finansēšanas noteikumu un priekšvēlēšanu aģitācijas ierobežojumu pārkāpumi;
- publiskas personas finanšu līdzekļu vai mantas izšķērdēšana;
- izvairīšanās no nodokļu samaksas;
- sabiedrības veselības, pārtikas drošības, būvniecības drošības un vides drošības apdraudējums, tostarp rīcība, kas ietekmē klimata pārmaiņas;
- pretradiācijas aizsardzība un kodoldrošība;
- darba drošības un sabiedriskās kārtības apdraudējums;
- cilvēktiesību pārkāpumi;
- pārkāpumi publisko iepirkumu un publiskās un privātās partnerības jomā;
- pārkāpumi finanšu un kapitāla tirgus sektorā, tostarp krāpšana un cita nelikumīga rīcība, kas apdraud Eiropas Savienības finanšu intereses;
- nelikumīgi iegūtu līdzekļu legalizēšana un terorisma un proliferācijas finansēšanas novēršana;
- konkurences tiesību un komercdarbības atbalsta noteikumu pārkāpumi;
- pārkāpumi preču un pakalpojumu sniegšanas jomā, tostarp saistībā ar drošību un atbilstību;
- pārkāpumi transporta drošībā un pārkāpumi saistībā ar iekšējo tirgu;
- pārkāpumi dzīvnieku labturības jomā;
- patērētāju tiesību aizsardzība;
- privātās dzīves un personas datu aizsardzība un tīkla un informācijas sistēmu drošība.
Kas nav uzskatāma par trauksmes celšanu?
- apzināti nepatiesu ziņu sniegšana;
- valsts noslēpumu saturošas informācijas izpaušana;
- ziņošana tikai par personīgu interešu aizskārumu;
- zvērināta advokāta un klienta, ārsta un pacienta saziņas konfidencialitātes pārkāpšana;
- tiesnešu apspriedes noslēpuma un neizpaužamu, slēgtajās tiesas sēdēs iegūtu ziņu izpaušana;
- informācijas izpaušana par speciālo izmeklēšanas darbību veikšanu, kā arī tās rezultātā iegūtu ziņu izpaušana;
- informācijas izpaušana par konsultēšanos ar darbinieku pārstāvjiem vai arodbiedrībām, kā arī darba koplīguma pusēm, ciktāl tiek skarta darba koplīguma noslēgšanai vai grozīšanai nepieciešamā informācija.
Trauksmes cēlēja ziņojuma iesniegšanas kārtība Ventspils brīvostas pārvaldē
Trauksmes cēlējs var iesniegt iesniegumu, norādot, ka tas ir trauksmes cēlēja ziņojums, vai izmantojot trauksmes cēlēja ziņojuma veidlapu (pieejama šeit), šādos veidos:
- elektroniski parakstīta dokumenta formā, nosūtot to uz elektroniskā pasta adresi: info@vbp.lv;
- papīra formātā, iesniedzot to klātienē vai nosūtot ar pasta starpniecību uz Pārvaldes juridisko adresi: Jāņa iela 19, Ventspils, LV-3601, uz aploksnes norādot, ka tas ir trauksmes cēlēja ziņojums;
- mutiski klātienē atbildīgajai personai par trauksmes celšanas dokumentu apriti, kura mutiski sniegto ziņojumu noformē rakstveidā un trauksmes cēlējs to paraksta.
Kā aizsargā trauksmes cēlējus?
Personām, kuras cēlušas trauksmi Trauksmes celšanas likumā noteiktajā kārtībā, kā arī viņu radiniekiem un saistītajām personām, likums paredz pienācīgu aizsardzību, tostarp identitātes aizsardzību, aizsardzību pret trauksmes celšanas dēļ radītām nelabvēlīgām sekām, valsts nodrošinātu juridisko palīdzību, atbrīvošanu no juridiskās atbildības par trauksmes celšanu, kā arī citas aizsardzības garantijas.
Kārtību, kādā Ventspils brīvostas pārvaldē var iesniegt un tiek izskatīti trauksmes cēlēju ziņojumi, nosaka valdes apstiprināti Noteikumi par iekšējo trauksmes celšanas sistēmu.
Atbildīgās personas Ventspils brīvostas pārvaldē trauksmes celšanas jautājumos:
- Personāla nodaļas vadītāja Sandija Sirkela (sandija.sirkela@vbp.lv vai 63602327), kura sniedz informāciju par trauksmes celšanas mehānismiem Pārvaldē, veic informācijas apmaiņu ar citu institūciju trauksmes celšanas kontaktpersonām un trauksmes cēlēju kontaktpunktu (Valsts kanceleja);
- Biroja un dokumentu vadības nodaļas darbinieki (info@vbp.lv vai 63622586), kuri ir atbildīgi par trauksmes celšanas dokumentu apriti.