Transporta savienojumi
Mēs atrodamies izdevīgā ES un Centrālās Āzijas reģionu transporta savienojumu punktā un esam viens no Austrumu–Rietumu tranzīta koridora un Eiropas nozīmes TEN-T transporta pamattīkla savienojumu mezgliem Latvijā un Baltijas jūras reģionā. Augsts apkalpošanas līmenis mums nozīmē spēju piedāvāt klientu pieprasījumam atbilstošu infrastruktūru — efektīvus transporta ceļus un to kombinācijas gan globālajā, gan reģionālajā pārvadājumu ķēdē.
Kāpēc Ventspils?
Ventspils ir TEN-T transporta pamattīkla osta ES ziemeļu daļā. Mēs piedāvājam uzņēmumiem kompleksu transporta risinājumu iespējas, izmantojot jūras, autoceļu, dzelzceļa un avio satiksmes savienojumus.
E-22 autoceļu un Austrumu–Rietumu dzelzceļa koridora savienojumi
Vienotā 1520 mm Latvijas dzelzceļa sistēma, kas savieno Ventspili ar Baltijas un Centrālāzijas valstīm, un vienota autokravu pārvadājumu sistēma ir pilsētas tranzīta attīstības priekšrocības.
Caur Ventspili ved Eiropas nozīmes divjoslu E-22 autoceļš (Lielbritānija–Nīderlande–Vācija–Zviedrija/ Norčēpinga–Ventspils–Rīga–Krievija / Maskava). Efektīvs loģistikas tīkls no Ventspils sniedzas arī līdz pārējām Baltijas un Centrālāzijas valstīm.
Ventspils ir Eirāzijas transporta sistēmā integrētā Austrumu–Rietumu dzelzceļa koridora sastāvdaļa. Tas savieno Eiropu un Āzijas reģionus ar Baltijas jūras ostām un ir viens no noslogotākajiem satiksmes savienojumiem Baltijā. Dzelzceļa pārvadājumu maksimālā jauda ir 34 000 000 tonnu gadā.
Prāmju satiksme ar Zviedriju
Viens no pasaulē lielākajiem prāmju operatoriem ar plašāko līniju tīklu Eiropā Stena Line ik nedēļu nodrošina regulāras prāmju līnijas no Ventspils uz Zviedriju.
Ventspils–Nīneshamna (Zviedrija, 58 km no Stokholmas, 545 km no Oslo) kursē 12 reizes nedēļā. Ātrākais jūras ceļš savieno Stokholmu, Zviedrijas centrālo daļu un Norvēģijas saimnieciskās darbības centrus ar Latviju, no kurienes pa sauszemi iespējams sasniegt arī Centrālāzijas valstis.
Ventspils avio satiksme
Ventspils brīvostas teritorijā atrodas Ventspils lidosta, kas specializējas vispārējas aviācijas lidojumu apkalpošanā. Lidlauks ir sertificēts vizuālajiem lidojumiem diennakts gaišajā un tumšajā laikā. Lidlauka tehniskie parametri — viens 1298 m garš un 32 m plats asfaltbetona seguma skrejceļš — ļauj apkalpot gaisa kuģus, kuru maksimālā pacelšanās masa nepārsniedz 30 tonnas. Ventspils lidostā darbojas arī pasažieru terminālis, tiek nodrošināta meteoroloģiskā dienesta informācija (ATIS), kā arī 24 stundas diennaktī ir pieejama aviācijas degviela.
Ventspils lidostai blakus esošajā teritorijā ir pieejamas brīvas platības jaunu uzņēmumu un ražotņu izvietošanai.
Ventspils atrodas ~175 kilometru attālumā jeb 2 stundu braucienā no Latvijas lielākā gaisa satiksmes centra — Starptautiskās lidostas Rīga (RIX).
Uzņēmumi Ventspils Brīvostā
Dorsans de Bijšērs, Malmar Sheet Metal valdes priekšsēdētājs un īpašnieks:
– Lai gan mēs apmeklējām arī Liepāju, Jelgavu un Rīgu, vairāk mūs piesaistīja Ventspils. Ne tikai tāpēc, ka tā ir zaļa un skaista pilsēta, bet arī tāpēc, ka šeit dzīvo izglītoti un motivēti cilvēki un dažādās iestādēs mēs sastapām pretimnākošus darbiniekus, turklāt šeit bija pieejama arī zeme... Mūsu izvēli ietekmēja arī tas, ka šeit pastāv loģistikas infrastruktūra, prāmju satiksme ar Vāciju un Zviedriju, kā arī infrastruktūra jaundibinātiem uzņēmumiem, piemēram, biznesa inkubators. Ziemeļkurzemes profesionālās izglītības kompetences centrs nodrošina uzņēmumu ar jauniem un izglītotiem darbiniekiem. Liela loma ir arī Ventspils Augsto Tehnoloģiju parkam, kas nodrošināja palīdzību Eiropas līdzfinansējuma saņemšanai, kā rezultātā uzņēmums ieguva jaunu ražotnes ēku.
Kurzemes granulas valdes priekšsēdētājs Māris Petrovskis:
– Kopā ar mātes kompāniju SIA Kurekss Ventspilī ir izveidots koksnes pilna cikla bez pārpalikumu pārstrādes process. Ventspils būtiskā priekšrocība ir tās ostas tuvums, nodrošinot plašas iespējas gan produkcijas eksportam, gan izejvielu importam.