Kuģošanas kompānija SOL šodien izplatījusi preses relīzi, oficiāli paziņojot par saviem plāniem atvērt jaunu kuģošanas līniju starp Latviju, Beļģiju un Apvienoto Karalisti. Latvijā kā sadarbības partneris izvēlēta Ventspils osta. Jaunās līnijas kuģi tiks apkalpoti Noord Natie Ventspils Terminals, kur ir visa nepieciešamā infrastruktūra un pieredze Ro-Ro kravu apkalpošanā.
Kuģis no Ventspils uz Zebrugi Beļģijā un Tilburi Lielbritānijā dosies reizi nedēļā sākot no janvāra otrās puses. Jaunajā līnijā varēs pārvadāt treilerus, konteinerus un citas kravas uz ritošā sastāva.
Jau 90-to gadu vidū Ventspils brīvostas valde lēma sākt darbu pie ostas kravu diversifikācijas, lai mazinātu atkarību no tradicionāli ostā visvairāk pārvadātajām beramkravām un lejamkravām. Tika pieņemts lēmums būvēt jaunu universālo kravu termināli, kas apkalpotu Ro-Ro, konteinerkravas, refrižeratorkravas. 2000.gadā terminālis bija uzbūvēts un nodots nomā kompānijai Noord Natie Ventspils Terminals. Ventspils brīvostas pārvalde izbūvēja prāmju piestātnes, kraujlaukumus un termināļu ēkas kravas un pasažieru apkalpošanai, kas pavēra iespēju Ventspilī attīstīt prāmju satiksmi.
Jau ziņots, ka prāmju operators Stena Line ar 2017.gadu palielina reisu skaitu no Ventspils uz Nīneshamnes ostu Zviedrijā līdz 12 reizēm nedēļā, tā pozicionējot Ventspils ostu kā vārtus uz Skandināviju. Jauna regulārā kuģošanas līnija Centrāleiropas virzienā ir nozīmīgs servisa papildinājums ne vien ostai un NNVT, bet arī Ventspils un visas Ziemeļkurzemes reģiona industriālajiem uzņēmumiem, kuriem regulārs un drošs produkcijas eksports ir būtiska biznesa sastāvdaļa, kā arī iespēja jaunu transporta koridoru attīstībai.