Augstā precizitāte ir iespējama, jo degvielas sistēmā ir uzstādīts plūsmas mērītājs, kurš ir savienots ar borta datoru, kurš reizi stundā nosūta informāciju uz serveri, izmantojot mobilos sakarus. Tālāk attiecīgie mērījumi ir pieejami datora programmā. Šī sistēma palīdz veikt arī aprēķinus par efektīvāko degvielas izlietojumu, ar kādu ātrumu kuģim ir ekonomiski izdevīgāk pārvietoties pa akvatoriju, veicot darba uzdevumus.
Pateicoties šai sistēmai, savlaicīgi novērstas arī tehniskas problēmas, kuras citādi netiktu tik ātri konstatētas. Šī gada sākumā zemessūcējkuģim Dzelme degvielas kontroles sistēma abiem kuģa dzinējiem uzrādīja dažādu slodzi un degvielas patēriņu. Izpētot iegūtos datus, tika sākta problēmas meklēšana. Ar pašiem kuģa dzinējiem viss bija kārtībā. Tika pieaicināti ūdenslīdēji, kuri, apsekojot kuģi zem ūdens, konstatēja, ka vienai no dzenskrūvēm bija nolūzušas smēlējlāpstas. Tika veikti remontdarbi un atjaunota dzenskrūve. Ja nebūtu šo datu par dažādo degvielas patēriņu, šī problēma netiktu tik savlaicīgi konstatēta, un kuģis turpinātu nelietderīgi izmantot dzinēja jaudu un degvielu.
Ventspils brīvostas pārvalde 2016.gada maijā kā pirmajam degvielas kontroles sistēmu uzstādīja ekskursiju kuģītim Hercogs Jēkabs, sistēmu pārbaudot un testējot, pirmie pilnie dati tika iegūti jūnijā. Jūlijā šī sistēma tika uzstādīta atkritumu savācēju kuģiem Rinda un Svēte, augustā zemessūcējkuģim Dzelme, savukārt decembrī– hidrogrāfijas kuģim Kapteinis Orle, piesārņoto ūdeņu savācējkuģiem Venta un Užava, ūdenslīdēju kuģim Neptūns un peldošajam celtnim PPC-41. Šajā gadā šo sistēmu plānots uzstādīt vēl diviem loču kuģiem - Ronis un Kaija.