Pārrunā iespējas atjaunot prāmju satiksmi starp Ventspili un Sāremā

22/11/2017
Šodien, 22.novembrī, Ventspils brīvostas pārvaldē ieradās Sāremā pašvaldības delegācija, lai ar Ventspils pašvaldības un brīvostas pārstāvjiem pārrunātu iespējas atjaunot prāmju satiksmi starp Sāremā un Ventspili, un to, kā šī procesa veicināšanā varētu iesaistīties abu pušu pašvaldības un ostu pārvaldes.

Lai gan apritējis jau gandrīz 10 gadu, kopš līnija Ventspils – Mintu (Sāremā)  ir slēgta, gan Igaunijas, gan Latvijas pusē šo prāmi aizvien atceras, un pašvaldības pārstāvji vairākkārt saņēmuši iedzīvotāju jautājumus par iespējām līnijas darbību atjaunot.  

Šodien Ventspils brīvostas pārvaldē ar Ventspils pilsētas domes priekšsēdētāja 1.vietnieku Jāni Vītoliņu, Ventspils brīvostas pārvaldnieku Imantu Sarmuli un pārvaldnieka vietnieku, Mārketinga un attīstības nodaļas vadītāju Igoru Udodovu tikās Sāremā pašvaldības pārstāvis un Mintu ostas pārvaldnieks Mihkel Undrest un Sāremā pašvaldības piesaistītie pētnieki Aado Keskpaik un Juri Sakkeus. Viesi pauda Sāremā pašvaldības nostāju, ka prāmju līnijas atjaunošana Sāremā salai ir ļoti svarīga. Akcentējot, cik lielu ieguldījumu prāmju līnijas darbībā un centienos to atjaunot savulaik ieguldījusi Ventspils brīvostas pārvalde, viesi aicināja veidot kopīgu darba grupu idejas īstenošanai. Šobrīd Sāremā pašvaldības piesaistītie konsultanti pēta līnijas atjaunošanas iespējas un ir sazinājušies ar prāmju kompānijām. Abas puses gan bija vienisprātis, ka, neskatoties uz lielo abpusējo interesi projekta īstenošanā, atslēgas vārds būs prāmju kompāniju interese par līniju.

Prāmis līnijā Ventspils – Mintu  kursēja no 2005.līdz 2008.gadam. Šajā laikā ar 300-vietīgo prāmi “Scania” izbrauca gandrīz 60 000 pasažieru. Kad ekonomiskās krīzes iespaidā 2008.gadā "Saaremaa Laevakompanii" meitas uzņēmums "SSC Ferries" izvēlējās līniju slēgt. Pēc līnijas slēgšanas brīvostas pārvalde sadarbībā ar Sāremā pašvaldību vairākkārt centās īstenot kopprojektus līnijas  atjaunošanai, taču tā arī nevienu no prāmju kompānijām ieinteresēt neizdevās, arī neskatoties uz savulaik brīvostas piesaistīto ES līdzfinansējumu līnijas iespējamajai atjaunošanai.