Lielākais pieaugums, salīdzinot ar pagājušo gadu, aizvien vērojams akmeņogļu, kā arī ar prāmjiem pārvadātajās (Ro-Ro) kravās. Prāmju operators “Stena Line”, kas Ventspilī nodrošina Ro-Ro kravu satiksmi, turpina palielināt kā kravu, tā arī caur Ventspils ostu pārvadāto pasažieru skaitu. Līniju starp Ventspili un Nīneshamni Zviedrijā vienpadsmit mēnešos izmantojuši par 39 034 pasažieriem jeb 26% vairāk, salīdzinot ar pagājušā gada attiecīgo periodu. Savukārt Ro-Ro kravu apjoms šajā līnijā palielinājies par 297 tūkstošiem tonnu jeb 18%.
Daļa Ventspils ostā strādājošo termināļu spējuši palielināt kravu apjomu attiecībā pret iepriekšējo gadu, bet atsevišķos jau ilgstoši turpinās kravu kritums. Vismazāk noslogotais terminālis Ventspilī aizvien ir AS „Kālija parks”, kur vienpadsmit mēnešos pārkrauti 188 tūkstoši tonnu, kas nozīmē, ka tiek izmantoti tikai 3% no kopējās termināļa jaudas.
Ventspils brīvostas pārvalde turpina investēt ostas infrastruktūras attīstībā, uzlabojot termināļu darbību un konkurētspēju. Ieguldījumi infrastruktūras izbūvē, atjaunošanā un uzturēšanā ir Ventspils brīvostas pārvaldes aktivitāšu prioritāte. Tādējādi Ventspils brīvostas pārvalde īsteno savu galveno – teritorijas attīstītāja – funkciju, nodrošinot labākos apstākļus ostas termināļu un rūpniecisko uzņēmumu attīstībai un vienlaikus piedāvājot pakalpojumus par zemākajām ostu maksām Baltijas jūras austrumkrastā.