2017.gada pirmajos četros mēnešos privātie termināļi, kas strādā Ventspils brīvostā, pārkrāvuši par 1,9 miljoniem tonnu vairāk nekā pagājušā gada attiecīgajā periodā. Gada plānotais kopapjoms šobrīd tiek pārsniegts par 2,8 miljoniem tonnu.
Tradicionāli turpina pieaugt ar prāmju operatora Stena Line prāmjiem pārvadāto kravu un pasažieru skaits. Salīdzinot ar pagājušā gada attiecīgo posmu, līniju starp Ventspili un Nīneshamni Zviedrijā izmantojuši par 11 928 (+26%) pasažieriem vairāk nekā pirms gada. Ro-Ro kravu apjoms Ventspils ostā palielinājies par 143 tūkstošiem tonnu jeb 26%, kas ir lielākais pārvadātais Ro-Ro kravu daudzums starp Latvijas ostām.
Lielākais terminālis Ventspils ostā SIA “”Ventspils Nafta” termināls” šo gadu sācis ar 3,4 miljonus lielu kravu apjomu, kas ir mazāk nekā pagājušajā gadā. Terminālī tiek izmantota vien trešā daļa no iespējamās jaudas Ventspils ostā.
Vismazāk noslogotais terminālis Ventspilī aizvien ir AS “Kālija parks” – četros mēnešos pārkrauti 140 tūkstoši tonnu, kas ir tikai 6% no termināļa jaudas.
Aktīvi darbs norit tikai pagājušā gada vidū darbu sākušajā SIA “Eurohome Latvija”, kur četros mēnešos pārkrauti 367 tūkstoši tonnu čuguna.
Ventspils brīvostas pārvalde turpina investēt ostas infrastruktūras attīstībā, uzlabojot termināļu darbību un konkurētspēju. Ieguldījumi infrastruktūras izbūvē, atjaunošanā un uzturēšanā ir Ventspils brīvostas pārvaldes aktivitāšu prioritāte. Tādējādi Ventspils brīvostas pārvalde īsteno savu galveno – teritorijas attīstītāja – funkciju, nodrošinot labākos apstākļus ostas termināļu un rūpniecisko uzņēmumu attīstībai, un vienlaikus piedāvājot pakalpojumus par zemākajām ostu maksām Baltijas jūras austrumkrasta ostās.