*Fotoattēli un video var tikt izvietoti Ventspils brīvostas pārvaldes web lapā (www.portofventspils.lv) un sociālo tīklu kontos: Facebook.com, Twitter.com, Instagram.com un Youtube.com.
Jums ir tiesības pieprasīt neizmantot vai dzēst, ja tas ir tehniski iespējams, minēto fiksāciju ar Jūsu personas datiem.
Saziņai: [email protected]
Jaunumi un notikumi
Tikšanās ar ostas termināļu un stividorkompāniju pārstāvjiem
6.maijā Ventspils ostas termināļu un stividorkompāniju pārstāvji tika aicināti piedalīties kopīgā sanāksmē, lai pārrunātu 2021.gada četru mēnešu aktualitātes.
Atsāksies būvdarbi Rūpniecības ielā
5.maijā plānots atsākt laika apstākļu dēļ pārtrauktos būvdarbus Rūpniecības ielā, Ventspilī. Darbu veikšanas laikā, tas ir – līdz 27.maijam, Rūpniecības ielas posmā no Apvedtilta līdz Durbes ielai būs satiksmes ierobežojumi.
Jūras vārti Ventspilī atjaunoti
Noslēgušies pēdējo gadu lielākie būvniecības darbi Ventspils brīvostā - lielākās ostas hidrobūves - Ziemeļu mola atjaunošana, kas izmaksāja vairāk nekā 12 miljonus eiro. Līdz ar to pabeigta abu Ventspils molu, kas veido jūras vārtus, atjaunošana.
Prioritāte – ostas flotes attīstība
Apstākļos, kad Krievijas politikas pārvirzīt kravas uz savām ostām un pasaules ekonomisko notikumu diktētā pieprasījuma pēc energoresursiem samazinājuma dēļ būtiski sarucis kravu apjoms Ventspils brīvostā strādājošajos termināļos, arī Ventspils brīvostas pārvaldei jārēķinās ar ienākumu samazinājumu.
Ventspils brīvostas pārvalde rīko Ventspils Augsto tehnoloģiju parka ēkas Nr. 6 nomas tiesību izsoli
Ventspils brīvostas pārvalde veic telpu, aptuveni 6400 m2 platībā, tai pieguļošās teritorijas 23000m2 platībā, Ventspils Augsto tehnoloģiju parka ēkā Nr. 6, Ventspilī nomas tiesību piešķiršanas procedūru (izsoli).
Kuģu remontam un apkopei izvēlas Ventspils brīvostu
Sadarbojoties vairākiem pakalpojumu sniedzējiem Ventspils brīvostā, izdevies pilnveidot kuģu remontdarbu piedāvājumu, ko kuģu kompānijas līdz šim Ventspilī izvēlējās reti. Šonedēļ pie Dienvidu mola piestātnes pietauvots tankkuģis HUEY, bet ir ievadītas sarunas vēl par citu kuģu uzņemšanu jau tuvākajā nākotnē, tā dodot iespēju gūt papildu ienākumus Ventspilī strādājošajiem uzņēmumiem.
Ventspils brīvostas pārvalde piedalās starptautiskajā transporta un loģistikas izstādē TransRussia Maskavā
Šonedēļ Maskavā, Krievijā, norit viens no lielākajiem tranzīta un loģistikas notikumiem reģionā – starptautiskā izstāde TransRussia. Ventspils brīvostu izstādē pārstāv Ventspils brīvostas pārvaldnieks Andris Purmalis.
Latvijas Jūras administrācija: Ventspils brīvostas aizsardzība notiek atbilstoši normatīvo aktu prasībām
Apritējis mēnesis, kopš veiktas organizatoriskas izmaiņas Ventspils brīvostas publiskās teritorijas uzraudzībā, šo pienākumu uzticot brīvostas darbiniekiem. Lai pārliecinātos par noteikumu ievērošanu, Latvijas Jūras administrācija veica ārpuskārtas pārbaudi Ventspils brīvostā.
Uzņēmumi Ventspils Brīvostā
HansaMatrix Ventspils valdes loceklis Ilmārs Osmanis:
– Kad 2005. gadā sākām veidot Ventspils Elektronikas fabriku, man radās jautājums: „Kas rūpnīcā strādās?” Atbildot uz šo, pilsēta Ventspils Augstskolas informācijas tehnoloģiju fakultātē izveidoja jaunu inženierzinātņu nodaļu, bet vēlāk arī Ziemeļkurzemes profesionālās izglītības kompetences centrā ieviesa elektronikas tehniķu programmu. Šo studiju programmu absolventi joprojām ir ļoti pieprasīti, jo atbilst mūsu prasībām un atrodas tepat tuvumā.
SIA “PurpleGreen Energy C” PtX nodaļas vadītājs Māris Daniševskis: Mēs saredzam lielu potenciālu Latvijai kļūt par atjaunīgās enerģijas eksportētājvalsti. Viens no piemērotākajiem veidiem, kā atjaunīgo enerģiju eksportēt, ir to pārvēršot molekulu formā - piemēram, e-metanola vai “zaļā” amonjaka, un tālāk šo enerģiju eksportēt izmantojot Ventspils brīvostā pieejamo infrastruktūru. Mēs augsti novērtējam Ventspils brīvostas pārvaldes līdzšinējo atbalstu un veiksmīgo sadarbības sākumu, un ar lielu optimismu strādājam pie šī projekta realizēšanas.”
Uldis Ālītis, projektu attīstības un inovāciju vadītājs, SIA “PurpleGreen Energy C”: “Šis ir stratēģiski nozīmīgs projekts ne tikai Latvijai, bet arī visai Eiropai ceļā uz nulles emisiju mērķi līdz 2050. gadam. Plānotā rūpnīca darbosies ar uzstādīto elektroenerģijas jaudu 550 MW, ļaujot ik gadu saražot ap 550 000 tonnām zaļā amonjaka. Šī projekta īstenošana varētu palielināt Latvijas elektroenerģijas patēriņu par 65–70%. Gadā no šī projekta sagaidāms arī būtisks pienesums valsts budžetā – aptuveni 66,4 miljoni eiro nodokļos.”