*Fotoattēli un video var tikt izvietoti Ventspils brīvostas pārvaldes web lapā (www.portofventspils.lv) un sociālo tīklu kontos: Facebook.com, Twitter.com, Instagram.com un Youtube.com.
Jums ir tiesības pieprasīt neizmantot vai dzēst, ja tas ir tehniski iespējams, minēto fiksāciju ar Jūsu personas datiem.
Saziņai: [email protected]
Jaunumi un notikumi
Notiek Ventspils brīvostas pārvaldes loču kuģu mācības
Šonedēļ Ventspils ostā norit mācības ostās strādājošo loču kuģu komandām. Lai pārliecinātos, ka komanda ir gatava sniegt palīdzību, ja gadījumā notiktu negadījums, tiek imitētas situācijas, kad cilvēks negaidīti nokļūst aiz borta.
Turpinās atjaunošanas darbi Dienvidu molā
Kamēr Ziemeļu molā pilnā sparā rit noslēdzošie 13 miljonus eiro vērtie mola rekonstrukcijas darbi, apjomā mazāki darbi norit arī Dienvidu molā.
Interesantākie fakti par kravas kuģu satiksmi Ventspils ostā 26.10.-01.11.
Aizvadītās nedēļas lielākais kuģis Ventspils ostā bija 244 metrus garais un 42 metrus platais kuģis AGRARI. Kuģis būvēts 2009.gadā un kuģo zem Maltas karoga. Ventspilī tas ieradās no Klaipēdas 28.oktobrī, lai “Ventbunkers” terminālī iekrautu 73 tūkstošus tonnu mazuta un tālāk to nogādātu Roterdamas ostā.
Pārpratums vai kaitniecība? Ventspils pilsētas dome izplata brīvostas pārvaldi diskreditējošu informāciju.
Pēc vairāk nekā pusgadu ilgušām savstarpējām sarunām par kādreizējo ostas darbnīcu ēkas K.Valdemāra ielā 12a un ostas darbnīcu darbagaldu tālāku izmantošanu pilsētas interesēs Ventspils pilsētas dome nākusi klajā ar publisku paziņojumu, ka Ventspils brīvostas pārvalde it kā gatavojas iznīcināt vēsturisku īpašumu. Šādi apgalvojumi ir klaji aizskaroši un ne mazākajā mērā neatbilst patiesībai. Vienīgais Ventspils brīvostas pārvaldes mērķis bija panākt, lai šajā pārvaldes sakārtotajā vietā varētu attīstīt pilsētas iedzīvotājiem svarīgas idejas.
Maršrutā Nīnashamna-Ventspils būs jauni "Stena Line" prāmji
Prāmju satiksmes uzņēmums "Stena Line" paziņoja par savas darbības paplašināšanu un nostiprināšanu Baltijas jūras reģionā. Nākamajā gadā pašreizējie kuģi maršrutā Nīnashamna-Ventspils tiks aizstāti ar diviem moderniem prāmjiem - "Stena Lagan" un "Stena Mersey". Jaunie prāmji piedāvās pasažieriem pievilcīgu veidu ceļošanai Baltijas jūrā, kā arī ļaus par 30 procentiem palielināt kravu pārvadājumu apjomu šajā maršrutā.
FDI Intelligence ierindo Ventspils brīvostu pasaules perspektīvāko speciālo ekonomisko zonu desmitniekā
Financial Times grupas daļa FDI Intelligence publicējusi pētījumu “Brīvās ekonomiskās zonas 2020”. Ventspils brīvosta iekļauta pasaules perspektīvāko brīvo ekonomisko zonu desmitniekā, saņēmusi otru labāko vērtējumu Eiropas reģionā, nosaukta par labāko vietu lielo nomnieku biznesa attīstībai Eiropā, saņēmusi atzinību par specializāciju IT jomā, kā arī speciālbalvu par viedu attīstības stratēģiju īstenošanu.
Ventspils brīvostas pārvaldes Tehniskās nodaļas darbiniekam konstatēta inficēšanās ar Covid-19
Ventspils brīvostas pārvalde ir saņēmusi informāciju, ka vienam no Tehniskās nodaļas darbiniekiem laboratoriski apstiprināta inficēšanās ar vīrusu Covid-19. Ir apzināts darbinieka tiešo kontaktpersonu loks, kam noteikta karantīna, un pārvaldes administratīvajā ēkā Jāņa ielā 19 ieviesti papildus drošības pasākumi. Kuģu satiksmes organizēšanu ostā ieviestie pasākumi neietekmēs.
9 mēnešos lielākais kravu apgrozījuma pieaugums ostā bijis “Ventplac” terminālī
2020.gada 9 mēnešos SIA “Ventplac” terminālis palielinājis kravu apgrozījumu par 10%, salīdzinot ar pagājušo gadu, kas ir lielākais apgrozījuma pieaugums starp Ventspils brīvostā strādājošajiem termināļiem. Ventspils brīvostas pārvaldnieks Andris Purmalis 16.oktobrī sveica termināļa vadītāju Aivaru Baudi ar labiem rādītājiem un pārrunāja tālākās attīstības perspektīvas.
Ventspils brīvostas valde nolemj bez atlīdzības nodot pašvaldībai ostas celtni vides instalācijas izveidei
Ventspils brīvostas valde ir nolēmusi nodot Ventspils pilsētas pašvaldībai bez atlīdzības īpašumā portālceltni “GANZ”, kas ilgus gadus kalpojis Ventspils ostā, lai to izmantotu kā vides objektu atjaunotajā Ostas ielas promenādē. Tāpat nolemts bez atlīdzības pašvaldībai nodot vides objektu – celtņa un dzenskrūves – izveidei būvēto infrastruktūru.
Digitalizācijai jābūt kā rīkam, kas palīdz kļūt labākiem un efektīvākiem
Ik dienas var dzirdēt par to, kā visā pasaulē norisinās dažādas digitalizācijas norises uzņēmumos, kas ļauj darbu padarīt jaudīgāku. Izņēmums nav arī Latvijas uzņēmumi. Plašāk par digitalizācijas nozīmi pastāstīja Ventspils brīvostas pārvaldnieks Andris Purmalis.
Uzņēmumi Ventspils Brīvostā
Hydraulik Bauteile Baltic prokūrists Alfrēds Grieze:
– Izvēlējāmies uzsākt savu darbību Ventspilī, jo šeit jau darbojās mūsu uzņēmuma klients SIA Bucher Municipal. Turpmāko darbību un biznesa attīstību veicināja arī tas, ka gan Ventspils pilsētas dome, gan Brīvostas pārvalde ir bijusi pretimnākoša un ir atbalstījusi mūs attīstības procesā.
SIA “PurpleGreen Energy C” PtX nodaļas vadītājs Māris Daniševskis: Mēs saredzam lielu potenciālu Latvijai kļūt par atjaunīgās enerģijas eksportētājvalsti. Viens no piemērotākajiem veidiem, kā atjaunīgo enerģiju eksportēt, ir to pārvēršot molekulu formā - piemēram, e-metanola vai “zaļā” amonjaka, un tālāk šo enerģiju eksportēt izmantojot Ventspils brīvostā pieejamo infrastruktūru. Mēs augsti novērtējam Ventspils brīvostas pārvaldes līdzšinējo atbalstu un veiksmīgo sadarbības sākumu, un ar lielu optimismu strādājam pie šī projekta realizēšanas.”
Uldis Ālītis, projektu attīstības un inovāciju vadītājs, SIA “PurpleGreen Energy C”: “Šis ir stratēģiski nozīmīgs projekts ne tikai Latvijai, bet arī visai Eiropai ceļā uz nulles emisiju mērķi līdz 2050. gadam. Plānotā rūpnīca darbosies ar uzstādīto elektroenerģijas jaudu 550 MW, ļaujot ik gadu saražot ap 550 000 tonnām zaļā amonjaka. Šī projekta īstenošana varētu palielināt Latvijas elektroenerģijas patēriņu par 65–70%. Gadā no šī projekta sagaidāms arī būtisks pienesums valsts budžetā – aptuveni 66,4 miljoni eiro nodokļos.”