Šī nedēļas nogale ir pēdējā iespēja šoziem doties pastaigā pa Dienvidu molu, kas ziemā rotājas ar skaistām ledus skulptūrām. Jau no pirmdienas, 5.marta, mols pastaigām būs slēgts līdz tā atjaunošanas darbu beigām - augustam.
Ir sākušies sagatavošanas darbi būvdarbu veikšanai uz mola. No pirmdienas, 5.marta, mols pastaigām būs slēgts līdz tā atjaunošanas darbu pabeigšanai. Automašīnu stāvlaukumu pie kuģa “Azova” varēs izmantot arī mola rekonstrukcijas laikā, bet vēršam autovadītāju uzmanību uz to, ka stāvlaukumā tiks mainīta satiksmes kustība.
Lai gan uz paša mola līdz šodienai vēl nekas neliecināja par atjaunošanas darbiem, projekta realizācija jau rit pilnā sparā – notiek betona masīvu un tetrapodu ražošana. Mola atjaunošanai nepieciešami 200 betona masīvi, no kuriem katrs sver 40 tonnas, un 1500 divu veidu – 5 un 13 tonnas smagi – tetrapodi.
Dienvidu mols Ventspilī ir viena no iecienītākajām ventspilnieku un viesu pastaigu vietām, bet ostai mols ir viena no svarīgākajām hidrobūvēm – dambis, kas no cietzemes iestiepjas jūrā un pasargā ostu no viļņiem, ledus un sanesumiem. Ventspils ostas moli to tagadējā veidolā būvēti pirms vairāk nekā 100 gadiem. Pēdējie nozīmīgie atjaunošanas darbi Dienvidu molā veikti 90. gadu vidū, tomēr tik pamatīgu rekonstrukciju, kāda plānota tuvākajā nākotnē, Dienvidu mols nav pieredzējis vismaz 60 gadus.
Būtiskākie plānotie darbi ir mola tetrapodu krāvuma papildināšana, segumu atjaunošana, fasāžu remonts un jauna apgaismojuma izbūve visā mola garumā. Dienvidu mola atjaunošanu veic AS “BMGS”. Kopējās atjaunošanas izmaksas – 2,4 miljoni eiro.
Būvdarbi tiks veikti un finansēti projekta Nr. 6.1.1.0/17/I/003 “Ventspils brīvostas hidrotehnisko būvju pārbūve un atjaunošana” ietvaros, kura realizācija notiks saskaņā ar darbības programmas „Izaugsme un nodarbinātība” 6.1.1. specifiskā atbalsta mērķi “Palielināt lielo ostu drošības līmeni un uzlabot transporta tīkla mobilitāti”.